خواص شگفت انگیز سیر برای کبد
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

کبد یکی از ارگان های مهم بدن است که وظایف زیادی دارد. کبد مسئول فیلتر کردن هر ماده ای است که وارد رگ خونی می شود، گردش خون را حفظ می کند، مواد غذایی را از غذا جدا می کند و سپس آنها را توزیع می کند و از انتقال مواد سمی به بدن جلوگیری می کند. به خاطر این وظایف، کبد باید سالم بماند.

یکی از چیزهایی که می تواند به حفظ سلامت کبد کمک کند، خوردن سیر به طور مرتب است. سیر گیاهی است که معمولا هر روز به عنوان چاشنی اولیه برای پخت و پز استفاده می شود. این گیاه در هر زمان و هر جایی به راحتی رشد می کند. علاوه بر افزودن طعم خوب به غذا، سیر در حفظ سلامت بدن، به ویژه سلامت کبد نقش مهمی دارد. سیر حاوی ترکیبات مختلف مانند ترکیب گوگرد به نام آلینین یا آلیسین، آرژینین، سلنیوم، ویتامین C و ویتامین B6 است. هر ترکیب نقش و وظیفه خود را برای حفظ سلامت اندام کبد ایفا می کند. در اینجا برخی از مزایای شگفت انگیز سیر برای کبد ذکر شده است:

مزایا و خواص شگفت انگیز سیر برای کبد

1. سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت در برابر سرطان کبد عمل می کند.

مزیت سیر برای کبد به عنوان عامل آنتی اکسیدان بواسطه ترکیب گوگردش می باشد. سیر حاوی آلیسین (سولفوکسید)، یک ترکیب گوگردی است که پس از خرد کردن سیر می تواند به ماده آلیین (تیسولفونات) تبدیل شود. آليسين به عنوان آنتی اکسيدان عمل می کند تا راديکال های آزاد را از بدن خارج کند و مانع رشد سرطان شود. بر اساس مجله شیمی موادغذایی و کشاورزی در اکتبر 2013، آلیسین در سیر باعث می شود سلول های سرطانی کبد از طریق مکانیزم آپوپتوز (مکانیسم خود نابودی) از بین بروند. محققان معتقدند سیر یک عامل بالقوه درمانی در برابر سرطان کبد است.

2. سیر باعث کاهش کلسترول و تجمع چربی در کبد می شود.

یکی از وظایف کبد تولید نوعی کلسترول بنام  VLDL  (لیپوپروتئین بسیار کم چگالی) و حمایت از حرکت چربی ها در جریان خون می باشد. این نوع کلسترول نقش مهمی در متابولیسم چربی و انرژی دارد. با این حال، هنگامی که VLDL و سایر کلسترولها در سطوح بالا قرار دارند، به کبد آسیب می رسانند و بیماری کبد چرب ایجاد می کنند. مجله تغذیه در سال 2002 گفت مزایای سیر برای کبد شامل کاهش کلسترول، LDL (لیپوپروتئین کم چرب)، VLDL و چربی های تری گلیسرید در کبد است. بررسی های تغذیه ای 2013 نیز نشان داد مصرف منظم سیر میتواند مانع از بیماری کبد چرب یا کاهش آن شود.

3. سیر باعث جلوگیری از پرفشاری خون کبد می شود.

خواص شگفت انگیز سیر برای کبد





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: